maanantai 29. lokakuuta 2012

lauantaibileet

Nyt on Halloweenit juhlittu, vaikka se todellisuudessa on vasta edessä :D. Oli kyllä ihan mahtava ilta jo ihan senkin takia, että meitä oli kerrankin koko kaveriporukka koossa. Facebookin tapahtumakutsuun kukaan ei siis vastannut kieltävästi ja jokainen ilmestyi paikalle, sekä muutama ylimääräinenkin.


Lauantaipäivä meni pääosin chillatessa ja valmistautuessa iltaa varten. Mä niin rakastan kokonaisuudessaan noita biletyspäiviä henkisine ja fyysisine valmistautumisineen. Aamusta asti on sellainen odottava ja innostunut fiilis. Suihkusessio venyy kun pitää iltaa varten seivailla ja puunailla ja kuoria vaikka sillä ei todellisuudessa mitään merkitystä ole :D se vaan kuuluu siihen valmistautumisurakkaan ja siitä tulee itselle kiva fiilis.

 Mä aloitan valmistautumisen aina jo hyvissä ajoin ja ripotellen pitkin päivää saatan tehdä kaikenlaista iltaa ajatellen. Mun bileet kestää siis tavallaan kaksi päivää, koska lasken siihen kuuluvaksi iltaa edeltävän valmistautumisen, sekä myös siitä seuraavan "krapulapäivän", jota myös rakastan :D kyllä, en puhu soopaa. Mun mielestä se laiskuuden ja pienen väsymyksen tunne on ihana. Voi hyvällä omalla tunnolla vaan laiskotella koko päivän ja napostella kaikkea pientä, tai mä ainakin teen tämän ilman omantunnon tuskia :D ja mä tosiaan en sitä alkoholia edes niin paljoa illalla nauti, että siitä mitään kummempia päänjyskytyksiä tulisi.

Mun valmistautumiseen kuuluu:


  •  Veden tankkaus pitkin päivää. Tää on tärkee juttu, vaikka en alkoholia illan aikana paljoa juokaan. Mä uskoisin kuitenkin kunnollisella veden juomisella ennen alkoholipitoista iltaa olevan suotuisia vaikutuksia ajatellen bileiden jälkeistä aamua. 
  •  Kunnon syöminen. Ei mitään kauhean tuhtia, koska meidän bileissä on aina jotain naposteltavia tarjolla. mutta kuitenkin sen verran, ettei sinne bileisiin tarvitse jo valmiiksi nälissään mennä.
  • Vaatteiden valitseminen. Tämän tosin saatan tehdä jo päiviä aikaisemmin välttääkseni hyvin todennäköisen vaatekriisin.
  •  Kynsien lakkaus
  • Kenkien ja ulkovaatteiden valitseminen
  •  Tuliaisen ostaminen. Tämänkin hoidan ja etukäteen ja mulla siis on tapana viedä aina jotain syötävää mukanani, koska mun mielestä se kuuluu hyviin tapoihin. 
  • korujen valitseminen. Nykyään en enää edes käytä kotioloissa muita koruja kuin sormuksia, joten silloin kun on joku spesiaali-ilta tulossa, niin pyrin ripustelemaan itseeni jos jonkinnäköistä kilkutinta.
  • suihkussa käyminen. Normisti tulee toi suihkussa käyminen hoidettua aina niin pikasesti, että illanistujaisiin valmistautuessa on ihan kiva panostaa vähän enemmän siihen suihkuhetkeen. Laittaa hiuksiin ennen suihkua vähän öljyä vaikuttamaan ja antaa hoitoaineen vaikuttaa vähän pidempään, sellaiseen kun arkena ei oikein ole aikaa.
  •  meikkaus. Mä meikkaan arkenakin aika raskaasti, joten mitään erityistä bilemeikkiä mä en edes tee.
  • hiusten laitto. Yleensä suoristan hiukset (koska en osaa tehdä kiharoita, Tomppa tekee ne pyydettäessä :D ) ja vähän tupeeraan niitä. Mä oon niin onneton hiustenlaittaja, etten edes viitti yrittää mitään kauheen monimutkaista.
  • vaatteiden vaihto. Tää on tehtävä aina vikana, jotta mahdolliset roiskeet tulee vältettyä :D näitä pikkulapsiarjen ihanuuksia




Olipa ihanaa pukeutua kerrankin valkoiseen :D se kun on kotioloissa aika arka väri, eikä noi vaatteet kyllä illan päätteeksikään ihan puhtaita ollut. Mä olin ostanut Huuto.netistä valkoiset farkut jo hyvissä ajoin iltaa ajatellen, mutta myyjällä oli ollut jotain ongelmia lähetyksessä, niin ei ole farkkuja kuulunut vielä tähän päivään mennessä. Lähettiin sitten perjantai-iltapäivästä vielä kiertämään muutamat kirpparit valkoisten farkkujen toivossa. Valkoisia farkkuja ei löytynyt, mutta housut kuitenkin, jotka saksin sortseiksi ja iskin valkoisten legginsien päälle.

Lisää juttua kyseisestä illasta kirjoittelen, kunhan kuvamateriaalia rantautuu enemmän, mutta tässä nyt vähän alkumaistiaisia:






Illan emäntä, jota myös kiittäminen upeasta halloweenkoristelusta, mikä ei pääse ollenkaan oikeuksiinsa näissä kuvissa.


8 kommenttia:

  1. heh mua alko vaan naurattaa nois ekois kuvis ku näkyy kaikki shampoo ja pesuainen putelit, ei oikee sovi toho halloween teemaan :DD mut oli kyl kivat juhlat, kerranki kellään ei ollut edes kiirettä lähtea aikasemmi kotiin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D kertoo vaan mun hyvistä kuvaustaidoista kun en osaa yhtää rajata. Mut niimpä, tollasia iltoja lisää!

      Poista
  2. Kiva asukokonaisuus sulla.. :) entäs kengät? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kengiksi taisin valita mustat pitkävartiset piikkikorkkarit, mitkä jäikin kassin pohjalle :D mulla oli lenkkarit kävelymatkalle, mut en jaksanu narikassa ruveta enää vaihtaan kenkiä :D

      Poista
    2. Hehheh..eihän sitä aina. Ite oon aika mukavuudenhaluinen kyllä..et täytyy olla suht hyvät kengät kävellä, et jaksaa olla.

      Poista
  3. niin ja ihana toi kaulakoru!! mä en ollu missään halloweeneissa tällä kertaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no mut halloween ei oo niin tärkee kuin pikkujoulut ;)

      Poista
    2. Niinpä..:) niitä on kyllä tulossa ainakin kahdet! Ja kohta on tolla miekkosella synttäripippalotkin!

      Poista