maanantai 8. lokakuuta 2012

kauhua kauhua

Mulla tuli ihme adrenaliinipiikki, kun rupesin kirjoittamaan :D vissiin rakas ja tärkee aihepiiri mulle noi leffat ;D Mutta siis!

Mä olen varmaan aikaisemminkin täällä tunnustanut olevani kauhuleffafanaatikko henkeen ja vereen. Toki tykkään paljon muun laisistakin leffoista, ihan siis joka kategoriasta ja joskus on kausia, kun ei tee mieli katsoa yhden yhtä kauhuleffaa. Mun mielestä on myös jotenkin huvittavaa, että vaikka leffamaailmassa juurikin kauhuleffat on eniten mun mieleen, niin en kuitenkaan lue yhtään kauhukirjallisuutta vaan pelkästään romanttista hömppää, kuten Sophien Kinsellaa :D


Mun kiinnostus kauhuleffoja kohtaan on kuitenkin vuosien varrella muuttunut jonkin verran. Oli hetkiä, kun piti nähdä kaikki mahdolliset ällötysleffat, joissa suolenpätkät lentelee. Musta tuntuu, että raskauden ja äitiyden myötä mun aivot jotenkin pehmeni niin, etten enää jaksa kiinnostua sellaisesta. Voi myös olla, että koska raskauden aikana en tainnut katsoa yhtäkään kauhuleffaa, että tuli liian pitkä tauko niiden katsomisessa etten enää halua nähdä mitään sellaista, jota tekee fyysisesti pahaa katsoa. Nykyään valitsenkin paljon tarkemmin, minkälaista kauhua katson.

Yksi syy, miksi mä alunperin olen kauhusta kiinnostunut on luultavasti se, että mä olin pienenä tosi säikky kaikelle "pelottavalle". Lapsena nyt ei kuulukaan katsella pelottavia elokuvia, mutta mä jos satuin jonkun sellaisen katsomaan, niin en taatusti pystynyt nukkumaan yksin. Se periaatteessa on normaali reaktio lapselle, mutta mulla se pelko oli tosi pitkäaikaista ja musertavaa. No myönnettäköön, että kyllä mulla edelleen saattaa hitusen verran haitata yöunia illalla katsottu kauhuleffa :D mutta näin aikuisiällä sitä pystyy vähän erilailla kontrolloimaan kuin muksuna. Voi pikkusiskoraukkaa, kun tyyliin pakotin sen nukkumaan mun vieressä joka yö :D Mutta siis luulen että toi säikkyys on johdattanut mut tähän, että olen yrittänyt tavallaan "siedättää" itseni niin, että pystyn katsomaan mitä tahansa ilman että se vaikuttaa muhun. 


Mun ehdoton rakkaus kauhuleffamaailmassa on kaikenlaiset örkkileffat :D sitä taas on hirveän vaikea selittää että minkälaiset örkkileffat, mutta esimerkkinä voisin heittää tähän leffan nimeltä Descent - Loukussa, joka on yksi parhaimmista kauhuleffoista, minkä olen katsonut. Samalta ohjaajalta leffa nimeltä Dog Soldiers on myöskin erittäin katsomisen arvoinen elokuva. 



täältä . Tää leffa on mun mielestä ihan loistava, vaikka ei tätä ihan kauhuksi voi tituleerata. Suosittelen ehdottomasti katsomaan!

Vamppyyrit on aihepiiri, mitä mä en vaan voi sietää. Ne on niin tylsiä :D Muhun puree hyvin tehdyt ihmissusileffat, hait ja oikeestaan mitkä tahansa muut örkkileffat, mutta ei vamppyyrit. No toinen voisi olla hyönteiset, mitkä ei kauheesti elokuvissa sytytä.

Mulla ja mun yhdellä kaverilla on muodostunut vähän kuin harrastukseksi bongailla erilaisia kauhuleffoja ja katsoa ne yhdessä. Tällä mun kaverilla vain ei ole ihan samanlaista suodatinta noiden kanssa kuin mulla ja välillä mun onkin pakko lyödä jarru pohjaan ja käskeä sen katsoa kyseinen leffa ihan keskenänsä :D Jopa siis mulla tulee joskus raja vastaan.

Katselulistalta löytyy tällä hetkellä seuraavat leffat:



Löytyykö muita kauhuleffojen ystäviä? Minkä tyylisistä leffoista ylipäänsä pidätte?


4 kommenttia:

  1. Mieheni tykkää ihan sikan kauhuleffoista ja jos satun kattoo miekkosen kaverina kauhuleffaa niin oon jotkut housussa siinä vieressä :D Komedia, draama, trilleri ja toiminta on mun mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Jostain syystä mun lähipiirissä ei oo yhtäkään miestä joka tykkäis kauhuleffoista :D Tomppa kyllä suostuu katteleen mun kanssa, mutta ei se koskaan itse ehdota että katottais joku kauhuleffa. Mikäs on muuten lempileffasi? Kattelin tosta lempisarjapostauksesta että kattelet tv-sarjojakin aika monipuolisesti :)

      Poista
    2. Joo siis mies on ihan hulluna kauhuihin! :D

      Mulla ei oikeastaan oo yhtä ainutta lempileffaa mutta monta suosikkia kylläkin. Tykkään hirveesti Morgan Freemanin elokuvista, Step up ynnämuista tanssileffoista ja komedioista puoleensa vetää mm. American piet, Paksuna ja Anoppi on pahin ym. Elokuvissa pitää olla hyvä näyttelijä - en tykkää Uma Thurmanin elokuvista sitten yhtään! :D
      Mikä on sun lemppari jos kauhusta ei saa valita?

      Poista
    3. Jaa a nyt pistit pahan..mä tykkään hirveesti Quentin tarantinon leffoista, esimerkiksi Death proof on ihan loistava. Mä tykkään myös autoleffoista, kuten hurjapäät ja puhallus 30 sekunnista. Komedioista en kyllä osaa sanoa, koska harva komedia on ihan aidosti hyvä ja hauska mutta kyllä noi kaikki amerikan piet, kauheat kankkuset, scary moviet ym on tullu katottua :D

      Poista