tiistai 22. tammikuuta 2013

Uutta mössöä ja muuta terveyshöpinää

Nyt kun tota protskujauhetta taas kuluu vähän enemmän, niin vanhan palkkaripussin pohjan näkyessä ruvettiin jo tilaileen uutta. Ihanaa kun noita sa niin monessa eri maussa ja koko ajan tulee lisää! Ei ainakaan pääse kyllästymään. Me käytetään tätä Whey-80 protskujauhetta. Aiemmin käytettiin Dietmixiä, mutta koska sekä ravintoarvot, että hinta on enemmän kohillaan tossa wheyssä, niin siirryttiin käyttämään sitä. Lisäksi kuten jo sanoinkin, niin makuvaihtoehtoja riittää. Tällä kertaa tilattiin lemon yoghurt-makua, mikä maistuu mun mielestä ihan siltä jäätelökojuilta saatavalta lemoncello-jäätelöltä. Ihan mielettömän hyvänmakuista siis. Ollaan kokeiltu myös makuja mansikka, minttusuklaa ja cookies and cream. Mansikka oli ihan ok, tosin aika teollisen makuinen (tosin niinhän noi kaikki), minttusuklaa oli myös ihan hyvää ja aluksi myös tuo cookies and cream, joka tosin loppuvaiheessa rupesi tökkimään makeutensa vuoksi. Tää lemon yoghurt menee siis makunsa vuoksi kirkkaasti kärkeen näistä kokeilluista. Muita makuja löytyy:

  • banaani
  • pistachio
  • suklaa
  • vanilja
  • coconut
  • kahvi
  • kirsikka
  • strawberry yoghurt
  • vanilla pear
Pitäisi myös tilailla taas uutta purnukallista proteiinivanukasta. Mä tykästyin hirveesti tohon suklaavanukkaaseen. Muita makuja on banaani-toffee (kokeilti ja hyväksi todettu sekin, tosin ei yllä ton suklaan tasolle), mansikka-valkosuklaa ja vanilja. Luultavasti toi mansikka-valkosuklaa lähtee seuraavaksi tilaukseen, vaikkakin olen aika monesta blogista lukenut tuon olleen monelle pieni pettymys.




Tänään piti heti ennen aamupalaa jo startata joka keskiviikkoiselle aamulenkille, mutta tulikin mutkia matkaan ja aamulenkki jäi välistä. Harmittaa jonkin verran, mutta onpahan syy viikonloppuna ottaa itseään niskasta kiinni ja suunnata vaikka kumpanakin aamuna lenkille. Aamupalakin maistuu niin paljon paremmalle, kun takana on reipas aamulenkki.

Mä olen päässyt taas ihan mukavasti kiinni tähän liikunnallisempaan elämään ja motivaatiotakin olen saanut ruokittua ihan kiitettävästi. Eilen kaivoin esiin vähän vanhoja terveys- ja liikuntalehtiä ja imenyt niistä vähän muistutusta. Jillianin jumppakaan ei tunnu enää niin tappavalta, kun sen on muutamaan kertaan saanut vedettyä läpi. Kyllä noi lihakset saa näköjään aika helpolla heräteltyä.


Kuten aikaisemminkin täällä kerroin, niin mulla on menossa tällä hetkellä ruokaisten salaattien buumi. Eilen heitin perussalaatin sekaan lihapullia. Ei ollu hyvää. Tänään syön lihapullat ihan normisti lautasen sivusta :D en nimittäin ollut ottanut ollenkaan huomioon että ne lihapullathan ei tuolla salaatin seassa pysy tietenkään lämpiminä...

Mua kiinnostas hirveesti haastaa itseni pieneen herkkulakkoon. Esim joku kuukauden pituinen herkuttomuus tekis kyllä tosi hyvää mun hiilarihimolle. Mulla on kyllä perimmäisenä tarkoituksena näin aluksi supistaa mun nykyiset kaksi herkkupäivää (la ja su) per viikko yhteen herkkupäivään viikossa (la), . Seuraava etappi olisi vähentää herkuttelua yhteen herkkupäivään per 2 viikkoa. Tää tulee kuitenkin olemaan suht pitkä projekti, enkä ota tästäkään turhan suuria paineita, koska syön kuitenkin arkena terveellisesti. Toi kuukauden herkkulakko olisi kuitenkin ihan mielenkiintoinen haaste. Mä vaan haluaisin tietää onko musta siihen, missä vaiheessa alkaisi olemaan hankalaa jne. Pitää tosin ensin saada Tomppa mukaan tohon haasteeseen. Siitä tulis liian rankkaa, että toinen vetäis viikonloput suklaata nassuun siinä vieressä ja itte pitäs kituuttaa :D

Loppuun vielä täysin asiaan liittymätön kuva. Olispa jo kesä ja pääsisi mökille <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti