maanantai 14. tammikuuta 2013

maanantai

Mulla olikin tänään vapaapäivä ja sen kunniaksi lähdettiin heti aamusta vähän shoppailemaan Oliverin kanssa. Mun mielestä kaikista paras aika lenkkeilylle on nimenomaan aamusta. Koko päivä sujuu jotenkin paljon paremmin, jos pääsee heti aamusta vähän reippailemaan. Ihan ehdoton motivaattori on vielä se, jos sattuu olemaan hyviä kauppoja sopivan matkan päässä. Esimerkiksi meiltä Taidetehtaalle (muun muassa h&m, Cubus, Seppälä jne. ja lähistöllä myös iso S-market) on vain muutama kilometri, joten hyvin jaksaa reippailla sen 4.5 kilsaa, kun matkanvarrelle osuu muutama putiikki. Illemmalla, kun Tomppa tuli kotiin, lähdettiin vielä uudestaan liikenteeseen, tosin tällä kertaa autolla. Käytiin täydentämässä vähän muonavarastoja, sekä piipahdettiin Robin Hoodissa. Robbari on muuten ehdottomasti yks mun lempparikaupoista :D Se sais muuttaa tänne joen toiselle puolelle, niin pääsisin itse kävellen sinne aina.

Tämmönen oli tän päivän saldo:

 Öljyhoito elvyttämään mun korppuhiukset. Mä olen aikaisemminkin lätrännyt näiden öljyjen kanssa ja tykkään kovasti. Ainoa huono puoli on, että nää ei todellakaan ole kovin riittoisia. muistaakseni maksaa 4,95 € tai jotain sinne päin

 Kuten tästä kuvasta voi päätellä, päätin ruveta kuitenkin taas vaalentelemaan tukkaani. Projektia varten kipaisin ostamassa ton silvernaamion, sekä jonkin sortin hiuksiin jätettävän tehohoidon. Pitkään harkitsin eri vaihtoehtoja hopeashampoista hopeahoitoaineisiin. Lopulta päädyin tohon naamioon, koska sillä sattui olemaan hyvä markkinointipuhe ja olin aikaisemmin lukenut suosituksia kyseisestä tuotteesta. Hoitosuihkeen valitsin lähinnä siksi, koska se sattu olemaan halvimmasta päästä noiden rakennepaikkaavien valikoimasta. Nää makso yhteensä n. 28 €

Tää väri menee päähän seuraavaksi. Hiuspostausta luvassa, missä kerron enemmän tästä mun projektista. 10,50 €

 Pörrösukat<3 Kotona ollessa (ja itseasiassa kaikkialla muuallakin :D) mulla on aina pörrösukat jalassa. En varmaan edes osaisi enää käyttää tavallisia sukkia. Oliverin ristiäisissäkin mulla oli pörrösukat jalassa eikä kukaan muu kun äitini huomauttanut asiasta :D 7,95 € mikä on ihan järkyttävä hinta! Miks sukat maksaa niin paljon?


 Oliverille paita. 12,95 


 vähän bodybuttereita 2 € kipale. Nää oli taas puoleen hintaan ja piti hamstrata vielä kun niitä oli. Harmitti kovasti kun vaniljat oli loppu :(

Oliverille aamutakki. Tää makso vaan 2,10 € :D Hintalapussa oli 5 euron punanen tarra ja siitäkin oli vielä tiputettu puolet pois :D ei paha ollenkaan. Meillä onkin ollut jonkin aikaa aikomuksena ostaa Ollelle kylpytakki, mutta tää aamutakki on ihan hyvä vaihtoehto. Oliverilla ei ole mitään omia kylpypyyhkeitä, vaan käytetään koko perhe samoja. Kuivaamisen jälkeen ollaan kääräisty poika viltin uumeniin, mutta eihän se siellä kauaa pysy, vaan lähtee nakupellenä juoksentelemaan ympäri kämppää. Aamutakki oli siis pojalle enemmän kuin tarpeen. Oliver on toi päällä kuin minikokoinen Hugh Hefner :D

Sitten vähän muita kuvia!


Kanasalaattia olis tarkotus taas väsäillä ruoaksi itselleni. Aikaisemmin jo täällä puhuinkin, että mun pitäisi oppia taas syömään ruokaisia salaatteja ja tää oli kyllä niin herkkua, että aion syödä tätä nyt toisen viikon putkeen :D Vaihdoin tosin marinoidut kanasuikaleet naturelleihin, eli olin taas astetta terveellisempi.


 Mä ihan yhtäkkiä tajusin tässä yksi päivä että mulla oli jäänyt kaikki joulun alla tulleet salkkarit katsomatta :O onneks ne löyty netistä, niin me kaksi salkkarifania päästiin selville siitä, mihin ennen taukoa jäätiin.

Tätä meillä tehdään aina kun silmä välttää -,- toi rontti kiipeis varmaan kaapinkin päälle, jos vaan kerkeis ennen väliintuloa.



Joskohan nää rupeis olemaan viimeisiä peilikuvia. Nimittäin, kuten jo aikaisemmin mainitsin, ostettiin vihdoin ja viimein meillekin kameran jalka. Arki on ollut niin kiireistä, että se kerkesi jo hautautumaan pussissaan tonne varastohuoneeseen, mutta tänään muistin taas sen olemassa olon ja päätin kokeilla.

Ihan mahtavat poseeraustaisdot ja silleen :D piti väijyä Oliveria koko ajan, kun sen ilmeestä paisti, miten se ois halunnut kaataa sen koko höskän. Huomenna päikkäriaikaan voiskin vähän harjoitella enempi ja etsiä joku hyvä kuvauspaikka kämpästä.

12 kommenttia:

  1. Leo vasta harjoittelee kiipeämisen jaloa taitoa ja kipee vasta mummin matalalle sohvalle tai omalle nojatuolilleen. Joka päivä pieni mies yrittää kiivetä sohvalle tai meidän sängylle siinä vielä onnistumatta, mutta ei taida mennä enään kuin pari treenaus kertaa niin löydän Leonkin pöydältä :D

    Mun pitäis kans ostaa Leolle kylpytakki :)

    VastaaPoista
  2. Etkö käytä värinpoistoa vai laitatko suoraan päähän ton värin minkä ostit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en aatellu laittaa enää värinpoistoa. Se tekee niin pahaa hiuksille. Sit jos lopputuloksesta tulee tosi epätasainen niin ehkä sit siinä vaiheessa, mutta toistaiseksi koitan vaan vaalennella noilla hiusväreillä :)

      Poista
  3. Okei:) mulla ois kanssa vaalennus projekti kesää kohten. Mulla on semmoset keski ruskeet hiukset, värjätyt ja tummempaa alla. Sitä tulee varmaan keltasen väriset. Osaatko sanoo auttaako noi silver shampoot? Ja kannattaako vaalentaa silleen asteittain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä suosittelen noiden hopeatuotteiden käyttöä, varsinkin kun shampoiden lisäks löytyy silverhoitoaineita sekä naamioita ja suihkeita, eli valinnanvaraa löytyy :) no porukkahan suosittelee että kannattas vaalennella raidoilla pikkuhiljaa, mut mä oon ainakin niin hätänen tapaus että haluun vaaleet hiukset heti :D eli ainahan maltti on valttia tällasissa touhuissa, mutta ihan omien hiusten ehdoilla kannattaa mennä. Jos oot yhtä hätänen kun minä ja tuntuu että hiukset kestää ni anna mennä vaan! :)

      Poista
  4. Toi on iha hyvällä tavalla hoitava toi colormaskin silveri, mutta se ei kyllä kovin paljoa poista keltasuutta ja meil on muuten noit colormaskei koulus myynnissä 10e hintaa ku sokkaris ne velottaa yli 15e..et vink vink sinne voi tulla aina tiistaisin tai keskiviikkosin ostaa tai pyytää mua ostamaan:D siihen keltasuuden poistoon parempi on Goldwellin 10V vaahtoväri, sitä saa esim Rougest maksaa n.10e ja sekin on hellävarainen, ei oo hapeteväri :)mut se ei niinkään hoida sitä hiusta toisin ku noin colormaskit mitkä on suoravärihoitoaineita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis miten mä oon näin tyhmä?! Just kiikutit mulle sen yhenki jutun mut eihän mulla menny siltikää jakeluun et sun kauttahan mun kantsis näitä hiusjuttuja hommailla
      -,- joo tota vaahtovärii etsiskelin sieltä, mut sit kun ei tarpeeks nopeesti eksyny silmään ni nappasin ton naamion :D

      Poista
    2. saisinko sun kautta tota vaahtoväriä ostettua?

      Poista
  5. no ens kerral sit kysyt ekana multa :P joo kyl mä voin hommaa sulle sitä vaahtovärii :)

    VastaaPoista
  6. Ihanat pörrö sukat !! mäki tykkään niistä käytäks sä niitä joka päivä onks sulla niit nii monta postaist niistä joskus plus paljo kuvii !! tykkään ! :)))

    VastaaPoista