torstai 31. tammikuuta 2013

kuntoilu + leipominen = tasapaino

Mulla on ollut jo parin päivän ajan veto ihan kokonaan pois. Väkisin olen tässä kuntoiluinspiraation puuskassa kuitenkin suorittanut aamuaerobiset crossarilla huhkimiset, mikä on oikeasti vaan pahentanut fyysistä oloa (vaikka psyykkisesti siitä tuleekin ihan mahtava olo). Mä voisin kuvitella tän johtuvan ihan yksinkertaisesti siitä, etten viime viikolla flunssan iskiessä jäänyt lepäämään laakereilleni, vaan kävin aamuhölkällä yms. yms. Vaikka mulla ei ole muita oireita ilmennytkään kuin nuhaa, niin kyllä tää väsynyt olemus luultavasti osittain tosta johtuu. Saapi nähdä pitääkö tässä nyt levätä suosiolla loppuviikko, että sais edes noi velvollisuudet hoidettua kunnialla. Viikonloppuna kun olisi tiedossa sukujuhlaa ja muuta pientä.

MUTTA! Tämä ei nyt suinkaan ollut se aihe, mistä mun piti tänne tulla kirjoittamaan, vaan mun koko ajan enemmän villiintyvä jauhopeukalo. Tänäänkin  mä  lähes koko päikkäriajan vain selailin erilaisia ihania (ja runsaskalorisia) reseptejä osaamatta taas yhtään hillitä itseäni. Tällä viikolla on tullut muun muassa tehtyä karjalanpiirakoita, joiden vuoksi alkuviikosta leipomani sämpylät lensivät homeisina roskikseen, kun kukaan ei niitä ennättänyt piirakkahuumassa syömään. Pakastin on tupaten täynnä pullaa ja rocky road-brownieita. Kaapit pullottaa kaikkia leivontatarpeita ja mä haluun päästä leipomaan! Voi miksi, miksi Oliver ei vois olla jo sellanen pohjaton vatsainen teini-ikäinen, joka söis sitä mukaa mitä mä saan leivottua :D

Tomppa kyllä tykkää siitä, kun mä leivon, mutta se on niin saakelin huono sitten syömään niitä leipomuksia! Jotkut suolaiset piirakat kyllä menee niin nopiaan, ettei sinne itse meinaa keritä väliin. Mutta kun mä tykkään nimen omaan leipoa kaikkia makeita juttuja ja ne on sitten niitä, jotka saa viikonlopun jälkeen aina kiireesti pakastaa, ennen kuin homepilkut pääsee iskemään. Täytyy pikku hiljaa sulatella noita pullia pois tuolta pakkasesta niin mä voin taas hyvällä omallatunnolla täyttää sen uusilla herkuilla :D  on mullaki ongelmat :D no joka tapauksessa pakko kyllä huomenna tai viimeistään viikonloppuna leipasta jotain pientä.

Ihan hyvä tasapainottaa tätä fitnessvillitystä vähän tolla sokerileipomisella :D vai onko??






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti