tiistai 29. tammikuuta 2013

Ja taas mennään!

Muistatteko kun mä tossa taannoin kirjoittelin siitä, kuinka meinaan ottaa tämän tulevan elämäntapojen parantamisen ja liikunnanlisäämisprojektin ihan kevyesti ja rennosti  ja ikään kuin huomaamattomasti :D Noh... kuten blogiin yllättäen ilmestyneistä välilehdistäkin voi päätellä, niin eihän se nyt ihan niin mennyt, kuin oli alunperin suunniteltu . Haukkasin siis taas astetta isomman palan, niinkuin mulla on yleensä tapana. En tainnut keritä tekemään yhtäkään alun perin suunniteltua kokonaista "rentoa kuntoiluviikkoa",  kun olin jo kerinnyt suunnittelemaan ihan erilaisen treeniohjelman. Tohon "rennompaan" kuntoiluohjelmaan olisi kuulunut ainoastaan kaksi Jillianin jumppaa, yks kahvakuulajumppa, sekä kävelylenkkejä yms. per viikko. Itseasiassa  edelleen olen kyllä sitä mieltä, että noi Jillianin jumpat on rankempia, kuin tää mun itse kehittelemä treeniohjelma, koska Jillianin jumpassa tahti on tiukempi ja syke nousee väistämättä, vaikka liikkeet tehdäänkin suht rauhallisesti ja pienillä painoilla. Mutta koska mulla on kuitenkin tavoitteena saada nimenomaan lisää lihasmassaa, ei noi Jillianin jumpat yksinään tuo mulle sitä toivottua lopputulosta. Treeniohjelma on lähestulkoon valmis, mutta pientä hienosäätöä vielä tarvitaan.

No! Minkäs sille mahtaa että se on niin kivaa! Kuntoilu siis.

Välineistönä mulla on täällä 4 ja 8 kg:n kahvakuulat. Säädettävät käsipainot (yht. 14 kg), jumppapallo (kunhan saan sen), leuanvetotanko, sekä noita nilkkapainoja (0,5 kg, 1 kg ja 3 kg).

Tässä viikko-ohjelmaa, joka tosin on vain suuntaa-antava. Treeniohjelma on kaksijakoinen.

Ma: aerobinen (ts. reipas kävelylenkki tai crosstrainer)
ti: lihaskuntotreeni
ke:  aerobinen
to: aerobinen
pe: lihaskuntotreeni
la: aerobinen (aamuhölkkä)
su: aerobinen (aamuhölkkä) ? lihaskuntotreeni

Kuten tosta huomaa, niin mitään niin sanottuja lepopäiviä ei ole erikseen merkattu, ja syy siihen on se, että niitä tulee ihan pakostakin, koska ihan varmasti jokaiseen viikkon mahtuu myös niitä muuttavia tekijöitä. En siis mitenkään orjallisesti tätä noudata, vaan tämä on mulle vaan se sellainen ohjenuora, mitä pyrin parhaani (ja jaksamisen ja haluamisen) mukaan noudattaa.

Treeni koostuu ihan perusliikkeistä, vatsaliikkeitä, hauiskääntöä, kulmasoutua, pystypunnerrusta yms. eli ei niistä sen enempää, ainakaan vielä tässä vaiheessa. Aloitin myös krean käytön taas. Koitan sisällyttää jokaiseen viikkoon myös aamuaerobista, ihan vaan koska siitä tulee niin ihana fiilis ja se vaikuttaa koko päivän vireystasoon. Kaiken lisäksi mulla on siihen ihan loistavat mahdollisuudet, kun satun omistamaan tuon crossarin. Ei siis tarvitse välttämättä vääntäytyä edes ulos asti (vaikka se toki aina parempi ja mukavempi vaihtoehto olisikin).

Jospahan näillä eväillä taas siihen kuuluisaan kesäkuntoon pääsisi..nähtäväksi jää!



4 kommenttia:

  1. Nonini, siitä se taas alkaa! :)

    Mäkin sain motivaatiot taas korkeeks ja treeni kulkee, siihen jää kyllä koukkuun. Ainoo vaan että aerobinen on nyt tosi tahmeeta jotenki, crossari ei nappaa yhtään ja vielä vähemmän juoksulenkit tuolla lumipyryssä. :DD

    Voi vitsi, mä haluisin kans niin alottaa krean ku sillä niitä tuloksia saa näkymään paljon nopeemmin, mut mulla tulee siitä selkään ja naamaan niin kipeitä finnejä et ei vaan pysty. :/ Vaikuttaaks sulla ihon kuntoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaunulenkeille vaan! Onhan seki jo jotai :) mä itte en tykkää yhtään mistään korkeasykkeisestä urheilusta, oikein yllätyin itekki kuinka mä sitten lopulta tykkäsinki niistä aamuhölkistä, koska juoksu/hölkkä on aina kuulunu mun inhokkiliikuntajuttuihin :D Kaikista parhaita on reippaat vaunulenkit, missä syke pysyy tasasen korkeella, eikä hengästy pahasti. Nyt on tosin kyllä vähän huono keli lähtee minnekää vaunulenkille :D

      Mä en oo ikinä kuulukkaan tollasista sivuoireista :O en kyllä itelläni huomannu mitään tollasta. Harmi juttu :/ onko sulla ollu siis ihan puhdas krea, vai joku sekotushomma? Ootko kokeillu vaihtaa merkkiä?

      Poista
  2. Tsemppiä omien tavotteiden saavuttamiseen :)

    VastaaPoista