tiistai 12. heinäkuuta 2011

Raskaudenaikainen kauneudenhoito

Ihanaa kun ilmat hiukan sateen myötä viileni! Jos sitä vaikka pystyisi tekemään taas hiukan pidemmän lenkin haukkujen kanssa.

JUU mutta itse aiheeseen!

Kovasti puhuttaa tuo naisten raskaudenaikainen itsensä puunaaminen. Mietitään, onko sikiölle hyväksi, kun tuleva mamma tunkee pakkelia naamaan ja väriaineita tukkaan. Mun mielipide: EI SE SIITÄ VÄLITÄ! Toki kohtuus kaikessa ainakin juuri noiden hiusvärien kanssa, mutta pääpointtina tässä asiassa on, että mikä ei aiheuta äidille oireita, tuskin on millään tavoin haitallinen sikiöllekään. Saa toki tyrmätä, mutta siinä mun mielipide.
Toki olen myös sitä mieltä, että kohtuus kaikessa ja että ehkä kaiken maailman tököttien määrää olisi kuitenkin ihan syytä rajata odotusajaksi. Niin itse tein.

Itse muutin omaa puunaamista tällä tavalla:
  • Itseruskettavan tilalle päivettävä päivävoide, jota sitäkään en kovin ahkerasti käytä 
  • magneettikasvonaamion käyttö tauolle
  • hiusten värjäysväli pidemmäksi
  • Ei yltiöhajustettuja ihovoiteita, vaan ihan perusrasvoja
Siinäpä se taisi olla. Jos olisin yhtään ahkerampi laittamaan hiuksiani (mitä valitettavasti en ole) vähentäisin varmasti myös minimiin kaikenlaisten lakkojen ynnämuiden hiustököttien käyttöä. Saman tekisin myös hajuveden kanssa jos käyttäisin sitä enemmän kuin nyt. Mitään tiettyjä perusteita tuolle mun muutoslistalle ei ole, ihan vain maalaisjärkeä käyttäen olen tehnyt nuo muutokset.

Meinaan tehdä postauksen jossain vaiheessa kaikista mulla käytössä olevista tuotteista, on ne sitten tällä hetkellä jäähyllä tai ei :) sitä odotellessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti