perjantai 22. heinäkuuta 2011

kynsiä

Mulla on aina ollut aika heikot ja helposti katkeilevat kynnet ja nyt varsinkin raskauden aikana kynnet on mennyt vielä entistä huonompaan kuntoon hiuksien ohella. Nyt ne kaiken muun lisäks vielä liuskottuukin lähes heti jos ne päästää kasvamaan vähänki pidemmäks. Hetken aikaa aikasemmin harkitsin jo rakennekynsiä kun niitä joutui ihailemaan töissä melkein jokasen käsissä, mutta tulin sit lopulta järkiini ja tajusin etten halua kynsiin syytää niin paljoa rahaa. Tekokynsien kanssa oon aika onneton. Saatan saada ne joten kuten kiinni, mutta en ole vielä paljoa vuorokautta kauemmin saanut niitä pysymään, joten en ole hirveen usein niitä jaksanut sitten väkertää. Mutta kohta nää omat töpökynnet osoittautuu ihan käytännöllisiks kun pääsee vauvaa hoitamaan :) eipähän ainakaan vahingossa raapase toista.

Kynsilakkaa käytän kuitenkin poikkeuksetta aina (olisko siinä osasyy kynsien huonoon kuntoon?). Harvemmin sitä vaan kaupoista löytää mitään kivoja lakkoja. Tässä vähän mun omaa kokoelmaa.

Värilakan alla käytän tätä Mavalan 2-osaista kynsienhoitotsydeemaa. Alle tulee kuitulakka, joka hoitaa kynttä ja sen päälle kynnenlujittajaa. Olen käyttänyt tätä jo useemman kuukauden ajan, mutta nyt vasta olen huomannut kynsissä pientä parannusta aikaisempaan.

Tässä mun pieni kokoelma. Kuva hiukan vääristää värejä. Muutama noista lakoista on niin vanhoja että sietäis suoraan roskiin ja osa vaan on niin haaleita ettei niitä tuu käytettyä. Käytän ainoastaan kunnolla peittäviä lakkoja. Yhdistelen myös paljon erilaisia värejä keskenään. Alhaalla vasemmalla on myös 2 kappaletta kynsiöljyjä, joita en vaan laiskuuttani ole viittinyt käyttää, vaikka ne tekis kyllä varmasti ihan hyvää mun kynsille.

Mulla on paha ja tosi ärsyttävä tapa repiä vanhat lakat kynsistä pois, mikä myös on varmasti yksi syy kynsien huonokuntoisuuteen, mutta silloin tällöin kun saan hillittyä itseni, niin käytän tota X-tran halpis kynsilakanpoistoainetta.

2 kommenttia:

  1. Näin kynsilakka fanaatikkona on pakko myöntää, että upeat kynnet!! :p

    larakoo.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. kiitos paljon! :) Hyvin yksinkertaisesti tehty, kynsilakkaa alle ja pari tarraa läntästy päälle :D mun rähmäkäpälillä ei paljon parempaan pystytä

    VastaaPoista