tiistai 26. helmikuuta 2013

terveysruokaa ja urheilulukemista

Mä olen nyt yhteen soittoon (miinus viikonloput) vetänyt kolme viikkoa pelkkää kanasalaattia ja eilen siihen tuli toivottu stoppi. Ruokailujen suhteen mulla on pahana tapana jäädä jumittamaan aina yhteen tiettyyn ruokaan ja tällä kertaa se oli tollainen aika perus kanasalaatti, tosin terveellinen sellainen, luonnollisesti. Vielä kauppaan mentäessä mulla ei ollut mitään hajua, millä mä ton kanasalaatin korvaisin. Kunnes eineshyllyn kohdalla (en tosiaan tiedä, miksi siinä kohtaa notkuin, koska en itse kyseisiä tuotteita juuri syö) mulle välähti, että haluan pitkästä aikaa kasvissosekeittoa! No eikun Tomppa googlettamaan siinä keskellä kauppaa hyvää kasvissosekeiton ohjetta :D muutamasta hyvästä ohjeesta muuntelin sitten tällaisen:

huom! Määrät ovat hyvin viitteellisiä, koska mulla oli kauhea kiire tehdä se.


  • 3 porkkanaa
  • 3 perunaa
  • 1 iso bataatti
  • 1 iso sipuli
  • 1 dl pakastepinaattia
  • ½ prk yrttipippurituorejuustoa
  • vettä ja mausteita
  1. Kuori ja pilko vihannekset
  2. laita vihannekset kattilaan ja päälle sen verran vettä että peittyvät. Lisää myös suolaa ja kasvisliemikuutio
  3. Keitä vihannekset kypsiksi
  4. Muussaa kypsät vihannekset, sekoita joukkoon tuorejuusto ja mausta maun mukaan
  5. keittele vielä pieni hetki
Näin ensikertalaiseksi onnistuin ihan mukiinmenevästi. Keittoa tulikin sen verran, että loppuviikon lounaat olikin sitten siinä :D tekee ihan hyvää syödä välillä jotain ihan kunnon lämmintä ruokaa. Kaveriksi leivoin rukiisia ja siemenisiä sämpylöitä <3 Oliverille kun koitin tota mössöä tarjota, niin se vaan muutaman kerran nuolas sitä mun sormesta ja sen jälkeen rupes kinuumaan muuta syötävää :D niin ja en siis syötä häntä sormillani, vaan koska Oliver on joskus vähän arka maistamaan uutta ruokaa, niin kaikista paras houkuttelukeino on dipata oma sormi sörsseliin ja tarjota sitä :D 

Sen sijaan poitsuun uppoaa seuraava mössö! Ja tätä vois myös tää mamma vedellä laatikkotolkulla! 


tätä ja vaniljajogurttia<3


Eilen tuli kovan sisäisen taistelun päätteeksi ostettua vähän uutta lukemista. Vaikka vatsatreeniä vihaankin, niin jotain koukuttavaa noissa vatsatreeneistä kertovissa artikkeleissa on, tai ehkä juuri siksi ne mua koukuttaakin. Joka tapauksessa asiallista tekstiä sisälsi tämä lehti. Joskus kesällä erehdyin ostamaan sen miehille suunnatun version, mikä sekin kyllä tuli kahlattua moneen kertaan läpi, mutta kyllä tästä naisten lehdestä oli ehkä hitusen enempi syötyä :D harmi vaan, että tossa on mun makuun ehkä vähän turhan paljon sellaista saliharjoittelua, mitä on vaikea soveltaa kotikuntoiluun.


Lisäksi postiluukusta tipahti uusin Fit-lehti. Luettavaa riittää siis taas vähäksi aikaa :) Noi urheilulehdet on siitä mukavia, että niitä tulee luettua monen monta kertaa uudestaan.



Kuntoilu on sujunut melko mallikkaasti. Viime viikolla tuli urheiltua yhteensä 10 tuntia, mikä on kyllä mun mittakaavalla vähän turhankin paljon :D tästä viikosta tuleekin pakosti hiukan kevyempi, kun hiukan muokkailen treeniohjelmaani paremmaksi, kokeilen uusia liikkeitä yms.

2 kommenttia:

  1. Vähänkö sulla on hyvä tsemppi kuntoilussa! Mistähän mullekin sitä! Huoh. Toi Fit on kyl hyvä, tilaan kans sitä. Löytyy hyviä vinkkejä kuntoiluun ja ruokailuun. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullahan oli tossa jokin aika sitten motivaatio ihan nollassa, mut kyllä se vaan sieltä nousee kun rupee hommiin :) sitä motivaatiota pitää vaan ruokkia tarpeeks. Kuntoilublogit ja just noi lehdet on ihan parhaita motivaattoreita

      Poista