keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Pakkolomaa

Tää viikko on ollut niin hasardia, että oon vieläkin vähän pihalla. Varsin äkäinen mahatauti pääsi tänne jylläämään ja tekemään tuhojaan. Oliver alkoi yhtäkkiä oksentamaan kolmen tunnin unien jälkeen klo 22.30 la-suyönä. Oliverilla on ollut yskää, joten luulin ensin oksennuksen johtuneen yskänpuuskasta. Tomppa oli kavereiden kanssa juhlimassa, mutta mulla oli onneksi oma veljeni apuna, joten toisen pidellessä poikaa toinen sai lakanat vaihdettua. Tunnin päästä toisen ykän tultua kuitenkin totuus iski ja tajusin heti, etten uskalla antaa pojan nukkua pinnasängyssä. Niimpä nykäisin meidän sängystä petarin olkkarin lattialle ja nukuttiiin levättiin yömme siinä. Oliver taisi oksentaa yön aikana kaiken kaikkiaan 7-8 kertaa. Huhhuh sanon minä...Oksentelu jatkui vielä seuraavana päivänä aina ruokailun päätteeksi (vaikka eipä poitsu paljoa alas ruokaa saanutkaan). Oli kyllä aika sydäntäsärkevää, kun ei pystynyt ottamaan toiselta pahaa oloa pois. Maanantaiaamuna alkoi mulla sitten sama ralli ja tiistaina Tompalla. Oliver onneksi oli jo maanantaihin mennessä lähes entisellään.

Mulla alkaa vasta nyt olemaan suht normaali olo, ja tänään vasta olen ensimmäistä kertaa pystynyt oikeasti syömään (vieläpä niin, ettei jälkiseurauksena ole sitä julmetun pahaa oloa). Tän viikon ruokapäiväkirja ois kyllä aika hupaisaa luettavaa :D maanantaina sain alas yhden mehujään, tiistaina 3 ja ½ mehujäätä, vähän lakuja, pikkuisen ranskalaisia ja jotain muuta sellaista ja keskiviikkona 3 appelsiinia ja annos ranskalaisia + varmaan litra gefilusmehua. Ja tosiaan vaikka olisi juonut vain desin mehua, tai muuten vain syönyt ihan pikkaisen, niin olo oli vaan entistä pahempi. Nyt onneksi tulevaisuus näyttää taas vähän valoisammalta, mutta liikunnasta ynnämuusta kaikesta "ylimääräisestä" pidän lomaa vielä loppuviikon ajan. Kyllä mä jumppailla kerkiän sitten ensi viikollakin.

Huomattiin muuten tossa sairastamisen lomassa yksi ihan suunnattoman suuri epäkohta meidän taloudessa. Meillä ei ole mitään Oliverin ikäiselle sopivaa piirrettyä dvd:tä! Nyt kyllä ruvetaan keräilemään sitä muumivarastoa, mikä meillä on ollut projektina aloittaa jo monen monta vuotta. Onhan meillä toki toi Junior-kanava, mutta kun se Soneraboksi on olkkarissa ja eihän me raadot päästy ollenkaan ylös tuolta makkarista :D ja sitä paitsi oltas itekki haluttu kattella niitä muumeja kun kerta ei sängystä päästy mihinkään.

Jooh mutta siinä nyt pikakuulumiset. Nyt mä rupean käymään tota meidän jääkaappia  läpi ja katson kuinka monta kiloa sieltä pitää heittää pilalle menneitä juttuja roskiin...Morjens!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti