keskiviikko 21. marraskuuta 2012

kirje joulupukille

Listasin vähän omiani sekä Oliverin joululahjatoiveita. Mä en odota saavani enää tämän ikäisenä joululahjoja., mutta listaan ihan omaksi ilokseni juttuja, mitä mä haluaisin. Ainakin meidän suvussa joululahjahössötys rajoittuu pääasiassa lapsiin, eikä meillä ole tapana kauheasti ostella aikuisille lahjoja. Toki aina niitä lahjoja tulee jonkin verran, varsinkin isovanhemmilta, mutta kyllä se lahjojen määrä vuosi vuodelta vähenee ja niinhän sen kuuluukin. Onhan se enempi lasten juttu kuitenkin tuo joululahjojen saaminen.

 Mun on itseasiassa pakko myöntää, että vaikka lahjojen antamisesta kovasti pidänkin, niin mun mielestä on ihan hölmöä ostella jokaiselle sukulaiselle ja kaverille lahjoja, kun rahatilanne on mikä on ja oman perheen ostoslista senkun koko ajan kasvaa. Kun omalle perheelle pitäisi saada ostettua uutta sohvaa, ruokailuryhmää, vaatekaappia yms. niin mulla ei ainakaan ensimmäisenä tule mieleen lähteä ostelemaan muille mitään. Itsekästä, tiedän, joulumielen pilaamista, ehkä, mutta se on mun mielipide.

Tomppa haluaisi taas tänäkin vuonna ostella niitä lahjoja, mutta mä oon yrittänyt vähän toppuutella, että josko edes tänä vuonna ostettaisiin lahjat vain suvun lapsille.

Mutta tässä nyt niitä listoja! Jos joku sukulainen tätä postausta lukee, niin voi toki laittaa korvan taakse varsinkin nuo Oliverin toiveet ;)

Itselle kelpaisi lahjaksi:


1. Valkoiset korkosaappaat. Robin hoodissa on myynnissä ihan täydelliset yksilöt, mutta koska mulla kuitenkin kenkiä on niin en ole raaskinut ostaa, vaikka Tomppa on antanut luvan :D

2. H&m:n lahjakortti kattaisi aika monta erillistä lahjatoivetta. Mua houkuttaa ne kaikki ihanat kimaltelevat vaatteet mitä nyt on myynnissä. Pitäisi myös kipeästi saada uusia alusvaatteita, sekä vihdoinkin se uusi nahkatakki, mitä on ollut etsinnässä jo ihan liian pitkään. Uusia söpöjä ja värikkäitä kotihousuja ottaisin myös ilolla vastaan.

3. Tää ei varmaan erillistä selitystä kaipaa :D Suklaata vaan ei koskaan voi olla liikaa.

4. Mulla on tällä hetkellä käytössä vain kaksi hajuvettä, joten kolmas vaihtoehto voisi hyvinkin olla paikallaan.

Siinä mun vaatimattomat toiveet. Olisihan sitä aina vaikka ja mitä toivelistalla, mutta tuossa nyt ehkä ne päällimmäiset. Ja tässä vielä viimeinen, mikä jäi kollaasista uupumaan:


Suolaisen hinnan vuoksi multa ei löydy tällaista vieläkään kaapista. Tollanen vaan ois niin kätevä vetästä niskaan kiireisinä arkiaamuina, tai viluiltoina kun käpertyy sohvalle katsomaan telkkaria.

Sitten Oliverin listaa:



1. puupalikoita. Mä tässä yksi päivä yhtäkkiä havahduin siihen tosiasiaan ettei Oliverilla ole mitään, millä rakentaa torneja. Legoja kyllä löytyy, vaikka eihän herra niillä edes osaa vielä leikkiä.

2. kännykkä. Oliverilla on leikkikaluna käytöstä poistettu vanha kännykkä ja päivittäin hän myös kanniskelee mun kännykkää ympäriinsä, sekä "puhuu" milloin mihinkin härpäkkeeseen kuten kaukosäätimeen. Voisi siis olla paikallaan ostaa hänelle ihan oma puhelin

3. sormivärit. Mua harmittaa hirveesti kun ei ole tullut ostettua sormivärejä. Näin ollen esimerkiksi vauvakirjan, käden-, ja jalanjälkikohdat ammottaa tyhjyyttään, eikä sinne näin takautuvasti enää saa niitä vastasyntyneen kokoisia painaumia :`(

4. keinuhevonen. Tää voi kyllä olla aika vaarallinen vehje tuon meidän rämäpään käytössä

5. hiekkaleluja. Ensi kesän hiekkaleikkejä varten tarvittaisiin kunnon välineet.

6. satukirjoja. Meidän satukirjat on jo luettu moneen kertaan läpi, joten täydennystä kaivattaisiin kipeästi. Varsinkin Nalle puh-, muumi-, ja koiramäkikirjoja olisi ihanaa lukea enemmän, sekä tietysti kaikkea muutakin, jossa teksti on sujuvaa ja hauskaa sekä kuvat kivoja ja värikkäitä.

7. säkkituoli. Oliver rakastaisi isoa ja muhkeaa säkkituolia

8. pussilakanoita. Tämä nyt ei varmaan tarvitse enempää selittelyä

9.Learning puppy. Viimeisenä mutta ei vähäisempänä tämä, mikä löytyy monen muunkin toivelistalta :D Meille tämä saisi kotiutua ruotsinkielisenä, jotta siitä olisi hyötyä mullekin :D meiltä löytyy suomenkielisenä jo aika monta opetuslelua, joten yksi ruotsinkielinen lelu toisi joukkoon toivottua täydennystä.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti