maanantai 5. marraskuuta 2012

ihan kiva maanantai yms.

Ja taas on viikonloppu lusittu ja starttasi uusi viikko. Huonosti nukutun yön  jälkeen olisin kuvitellut tästä päivästä tulevan suhteellisen laiska ja saamaton, mutta päinvastoin! Mulla tuntuukin olevan vähän päälaellaan nää tuntemukset, koska musta tuntuu että huonosti nukutun yön jälkeen jaksan aina paljon paremmin touhuta kaikkea ja saatan energiaboostin vallassa ruveta yhtäkkiä raivaamaan varastoa tjms. kun taas silloin jos nukun yön hyvin, niin päivä saattaa mennä lähinnä löhöilyn puolelle, enkä saa välttämättä mitään kovin tuntuvaa aikaiseksi. Illasta vasta oikeasti näkyy sen huonosti nukutun yön vaikutukset, kun taas vastaavasti hyvän yön jälkeisenä iltana jaksaa valvoakin vähän pitempään.

Tänään tsemppasin jo heti aamusta ja samalla kun hengailin poitsujen kanssa, niin vetäisin lyhyen lihaskuntotreenin. Tuli käytyä läpi kädet, rinta, olkapäät, selkä ja hiukan vatsaa ja jalkoja. Teki kyllä hyvää pitkästä aikaa tehdä jotain tälle kropalle, mutta mulla on yksi pieni ongelma, mikä häiritsee ikävästi mun jumppailuja. Nimittäin aina, kun mä vähänkin nostelen painoja, niin mua alkaa hetken päästä heikottamaan aika voimakkaasti. Siinä itse treenailun lomassa tätä ongelmaa ei ole, mutta hiukan painojen nostelun lopettamisen jälkeen se aina alkaa. Mun RR on aina ollut aika alhainen ja varsinkin raskausaikana se aleni vielä entisestään. Nyt musta kuitenkin tuntuu että mua pyörryttää/heikottaa jatkuvasti ja kaikista tuntuvimmin sen huomaa juurikin painojen nostelun jälkeen ja aina ylös noustessa. Tätä on nyt jatkunut ehkä kahden kuukauden ajan ja en kyllä ymmärrä mistä tää vois johtua, koska olen kuitenkin koko ajan ollut aika liikkuvaista sorttia,  jos en viuhdo kotona siivoamassa hullun lailla niin vähintäänkin käyn reippaalla vaunulenkillä tai sitten juurikin nostelen noita painoja.

Siskon tullessa hakemaan Joelia, heitettiin oikein kunnon vaunulenkki/koirien ulkoilutuslenkki. Nyt on jo useamman päivän ajan ollut just passeli lenkkeilyilma. Vettä ei sada, vaan ilma on sopivan kostea, eikä tuule yhtään. Eiköhän tota vettä saada kohta taas koko taivaantäydeltä, eli nyt pitää vaan nauttia ja lenkkeillä minkä kerkiää.

Tompan kotiutuessa lähettiin vielä käymään pikaisella kirpparikierroksella ajatuksena etsiä Oliverille yöpukuja, sekä jotain lämmintä puettavaa talvipakkasille. Sieltäpä löytyi tällaista:

Fleecehaalari koossa 80, 3 €. Jotain tän tapaista ajattelinkin ja oli kyllä positiivinen yllätys, että tällainen sitten sattuikin löytymään. 86-koko olisi ollut parempi, mutta eiköhän tämäkin jonkun aikaa mene. Toistaiseksi ollaan puettu haalarin alle kesälläkin käytössä ollut gollegehaalari, joka toistaiseksi on riittänyt ihan hyvin, mutta eiköhän tässä suhteellisen nopeasti jo päästä siirtymään tähän lämpimämpään versioon

Mä äkkäsin tän yksityiskohdan vasta kuvailun yhteydessä :D keskityin ilmeisesti ostohetkellä niin kovasti vaatteen paksuuteen, etten tajunnut katsella ulkomuotoa sen tarkemmin.

(En jaksanut kääntää kuvaa, anteeksi!) akkaripokkari 2 € :D jooh me ollaan kummatkin Tompan kanssa kovia akkarifaneja ja mä en vaan voinut vastustaa kiusausta. Tässä todisteaineistoa:

Siinä ei kylläkään ole koko meidän varasto. Tää kuva on siis keittiön yhdestä kaapista ja mun mielestä on ihan paras juttu lukea akkaria aina syödessä :D tää tapa on ollut mulla ihan kakarasta asti.

Kipaistiin myös robbarista muutamat vartalorasvat

Mulle:


2 € kpl. Nää oli tarjouksessa. Vielä en ole kerinnyt testailemaan, mutta toivotaan että noi puree mun rutikuiviin kanankoipiini.

Ja Oliverille:

Oliverille oli hakusessa talveksi vähän tuhdimpi vartalorasva ja musta tuntuu että tää on just sitä mitä Oliverin iho tarvitsee. Tai no katsotaan nyt miten se iho reagoi. Ihottuma on pysynyt hyvin kurissa, mutta kyllä se iho on selkeästi taas kuivempi, joten paksumpi rasva tulee tarpeeseen.




Illalla tuli vielä Oliverin kummisetä käymään ja ilta menikin mukavasti höpötellessä kaikkea turhaa. Nyt mä oon ihan valmista kauraa tonne makkarin puolelle ja sinne taidan kohta suunnatakin. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti