sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

välineistöä

Ajattelin pitkästä aikaa listata tännekin noita liikkumisia. Heiaheia on mulla kyllä käytössä, koska listaihmisenä haluan/vaadin että mulla on ylhäällä kaikki merkattavaksi kelpaavat liikuntasuoritukset. Ja onhan se motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, että kuinka paljon on tullut viikon mittaan liikuttua. Mun viime viikko näytti tältä:

Ma: aamucrossailu 30 min, lämmittelycrossi 20 min, lihaskunto 45 min ja koirien kanssa käyty lenkki 55 min
Ti: aamucrossi 30 min, lämmittelycrossi 20 min, lihaskunto 45 min
Ke: lepo
To: aamucrossi 30 min, lämmittelycrossi 20 min, lihaskunto 45 min
Pe: aamucrossi 30 min, lämmittelycrossi 20 min, lihaskunto 45 min
La: aamucrossi 30 min, salitreeni 1 h lämmittelyineen ja jäähdyttelyineen (yht. 15 min)
Su: Lepo

Tuli siis liikuttua oikein mukavasti. Pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt ottaa pitkästä aikaa mukaan yhden saliharjoittelun/viikko, mikä tälläkin kertaa tulee osumaan tuonne lauantaille. Kuten näkyy, melkein vuoden tauon jälkeen löysin itseni lauantaina salilta ja ai että kuin virkistävää se oi! Kauheeta räpeltämistähän se on taas näin ens alkuun :D laitteet oli tauon aikana vaihtanut paikkaa ja koska nykyään mä tiedän hippusen verran enemmän näistä lihaskuntoasioista, kuin mitä viimeksi salilla seikkaillessani, niin kaipaamani laitteet olivat sellaisia, joihin en koskaan ennen ole kajonnut. Muutama salikerta tuleekin siis menemään lähinnä perusasioita kertaillessa ja uusiin laitteisiin tutustumisessa. Pääsin kuitenkin pitkästä aikaa tekemään tuttavuutta suuren rakkauteni, eli ylätaljan kanssa <3 kyllä muuten poltteli ihanasti selkälihaa!

"kotikuntosalissakin" on tapahtunut pientä fiksausta. Meille on nimittäin muuttanut uusi tulokas, nimeltä soutulaite. Mä olen aikaisemminkin täällä puhunut haluavani crossarin rinnalle jonkun muunkin lämmittelylaitteen ja nimen omaan soutulaite on kovasti houkutellut. Kävikin sitten niinkin mallikkaasti, että Tompan isovanhemmilta sattui löytymään varastosta tää mun kaipaamani laite ja he lahjoittivat sen ilomielin meille perään huikaten että takasin eivät enää ota :D kotona sitten ihasteltiin kuinka nätisti toi laite sopii tohon crossarin viereen ja sitten tajuttiinkin niiden olevan samaa merkkiä ja sarjaa :D. Mä olen niin tyytyväinen! Crossari on tosi näppärä lämmittelyyn ja aerobiseen, mutta mulla alkaa jalkapohjat tosi helposti puutumaan ja kramppaamaan siinä. On siis ihan hyvä, että pahan paikan tullessa eteen mulla on joku varasuunnitelma esim lämmittelyyn. Aamuaerobiseen soutulaite ei ehkä ole se paras mahdollinen vaihtoehto.




Meillä on tämän viikon ajan kirpparipöytä ja siitä tulevat tuotot menevät sitten uusiin säädettäviin käsipainoihin. Tuolla salilla ollessani lauantaina tulin siihen tulokseen, että kyllä mä edelleen tunnen olevani enemmän kotikuntoilija. Kun kotoa löytyy tarvittavat välineet ja painomäärät, niin pärjää pitkälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti