torstai 10. toukokuuta 2012

villakoirien metsästystä

Mulla on tällä hetkellä päällä ihan älytön siivousvimma. Olen koko ajan hinkkaamassa vessaa, pyyhkimässä pölyjä ja ahdistuneena katselemassa joka nurkassa hengailevia rojukasoja, sekä Oliverin  keskeneräistä huonetta...

Tuntuu, että kaikkien muiden kodit on kodikkaita puhtaita ja kaikin puolin muutenkin viihtyisämpiä kuin tää meidän sikolätti. Vaikka meillä yleensä aina ihan siistiä ja puhdasta onkin. Onko muilla sama ongelma? :D

Voi olla että musta tuntuu tältä osin sen vuoksi, koska olen aina asunut omakotitalossa, missä se siivoominen ollaan tehty vähän eri mittakaavassa kuin tällaisessa kerrostalokolmiossa tarvitsee tehdä. Täällä saa imuroitua kymmenessä minuutissa kämpän läpikotaisin, kun taas puolentoista kerroksen omakotitalon imurointiin saa varata aikaa ainakin tuplasti sen verran. Toisin sanoen siis kun tän kämpän siivoominen käy niin nopeasti, niin ei yhtään tunnu siltä, että olisi muka ihan kunnolla siivonnut :D on mullakin ongelmat...

Kaikista eniten mua kuitenkin vaivaa tavarat, millä ei ole omaa paikkaa (plus ne kaikki ylimääräiset tavarat, mille ei ees tässä taloudessa löydy mitään käyttöä). No onneksi tilanne vähän helpottuu kun saadaan Oliverin huoneen seinät valmiiksi.

Oliver hivuttautui eilen hitaasti mutta varmasti muutaman sentin eteenpäin taktiikkanaan jonkinlainen ryömimisen ja konttauksen välimuoto :D Saankin siis vetää takaisin sen "en usko Oliverin lähtevän ryömimään"-kommenttini.

 Pitäs varmaan hommata vähän väriä iholle etten näyttäis niin kalmalta....

Tomppa on taas iltavuorossa. Se on tällä hetkellä työkaverinsa sijaisena ja näin ollen tekee vuorotyötä nyt parin kuukauden ajan.Tykkään hirveesti siitä sen normaalista työajasta, mikä on siis 7-15, mutta eipä tällainen vaihtelukaan mitään haittaa, vaikka onhan nää iltavuorot vähän kurjia. 

5 kommenttia:

  1. Mulla on vähän tollasta ongemaa kans! Aina aattelen, et muilla on siistimpää ja hienompaa...mut eihän se oikeesti aina edes ole sitä :D Se voi tehä hyvää käydä jossain vähän erilaisessa kodissa kyläilemässä...meillä sekin , kun asunto on niin uus, että näyttää jo puhtaammalta sen takia. Tuntuu kyllä, että tota kissankarvaa on niin perkeleesti, että mä kyllä saan tän 55 ½ neiliön asunnon imurointiin kulumaan joku 45 min helposti...siksi se ehkä onkin niin iso urakka, ettei sitä huvita alottaa. Sit ois viel muutakin tekemistä, kun se imurointi. Mut mä oon kyl sellanen ton imuroinnin kans et otan niinku pilkun tarkkaan kissan telineetki, matot sohvanaluset ja kaikki listat, kaikki mistä voi ottaa...helpommallakin pääsis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi hitsi sunhan pitäs tulla imuroimaan tännekin :D mä aina alotan sen imuroinnin huolella mut sit into vähenee siinä tehdessä ja lopulta vaan vähän sohin sinne tänne :D

      Poista
  2. Niin ja ihana toi Oliver kaveri!! <3

    VastaaPoista
  3. Tää sun blogis on aivan mahtava, käyn joka päivä kattomassa onko tullu uutta postausta! :)
    Kirjotat tosi hyvin, näitä postauksia on kiva lukee. Ja Oliver on niiin söpö! Oon sua vuotta nuorempi, ja mulla on vaan vähän Oliveria vanhempi poika, niin jo senkin takia tätä on kiva seurata.

    Hyvää kevättä ja kesän alkua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos<3 ihanaa että tykkäät :) harmi kun ei ole tässä lähiaikoina oikein ollut aikaa kirjoitella :/ mutta enköhän mä taas pääse vauhtiin, pieni tauko tekee joskus vaan hyvää :)

      Poista