torstai 13. lokakuuta 2011

Kuumeilua ja neuvolakuulumisia

Mulle nousi toissa yönä ihan yhtäkkiä kuume ja koko yö menikin sitten valveilla palellessa kolmen peiton alla. Koko eilinen päiväkin meni kuumeillessa ja vasta iltapäivällä rupesi hiukan helpottamaan kun sain särkylääkettä. Mun tarvitsee äärettömän harvoin nappailla särkylääkkeitä, joten silloin kun sellainen täytyy ottaa, niin se takuulla auttaa melkein samontein. Mies jäi onneksi eilen ja tänään kotiin, niin itse on saanut vähän levättyä, vaikka ei siitä lepäämisestä osannut yhtään nauttia kun oli niin outoa kun ei itse pystynyt hoitaa poikaa muuta kuin imettämällä ja sekin onnistui vain makuuasennossa.

Joka tapauksessa eilen aamusta oli raahauduttava neuvolaan neuvolalääkärin tarkastukseen. Ai että mä niin rakastan sitä että tuo neuvola on tossa naapurissa. Mitat olivat 4830 g, 56,5 cm ja py 38,0 cm, hyvin on siis ruoka maistunut pojalle :D neuvolatätikin hiukan ihmeissään kyseli että ihanko rintamaidolla pelkästään ollaan näin hyvin pärjätty. Muutenkin kaikki oli hyvin :)

Mua on vähän ruvennut huolettaa se, että pikkumies haluaa aina nukkua pää oikealle päin kääntyneenä ja myös hoitopöydällä on näin. Kun pään kääntää toiselle puolelle, niin herra on taas hetken kuluttua kääntynyt itse takaisin. Täytyy tänään ruveta enemmän kääntelemään ja hoitopöydällä houkutella herraa itse kääntämään päätä toiseen suuntaan.

Siinä vielä videota viime viikolta :)

3 kommenttia:

  1. Meillä on sama juttu, Henri nukkuu aina minustapäin katsottuna oikealle ja aina samaan suuntaan hoitoalustallaki katsoo. No, lääkärineuvola oli vasta ja se lääkäri sano, että Henrillä on alkanu pää muotoutuu sillee hassusti, koska se aina pitää päätä käännettynä oikealle (no henristä katsottuna vasemmalle). Saatiin ohjeet, että pitää yrittää nyt nukuttaa sitä että se pää kääntyis toiseen suuntaan. Ja ihan hyvin on onnistunu. Huomas sen itekki että toinen puoli päästä on pyöreä ja toinen ihan semmonen "sileä" :D

    VastaaPoista
  2. Voi reppanaa kun hikka kiusaa :D

    VastaaPoista
  3. Mä oon kans sitä pään muotoa seuraillu mut ihan normaalina on mun mielestä pysyny eikä neuvolassakaan sanottu mitään, tosin se tutkimus oli kyl tosi ripeä...

    VastaaPoista