sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Torstain ruokapäiväkirja

Ajattelin kuvailla mitä mä normaalisti päivän aikana syön ja viime torstaina tuli sitten vähän räpsittyä :) Mulla on tapana jämähtää joksikin aikaa aina tiettyihin ruokiin, esimerkiksi tällä hetkellä syön paljon (ehkä vähän liikaakin) leipää, raskauden aikana taas söin muroja ja puuroa, mitä en taas nykyään juuri ollenkaan syö. Tässä siis tämän hetkistä syöminkiä:

Aamupala

Aamu alkaa kalanmaksaöljyllä ja Sana-solilla
Juon yleensä vain yhden kupin kahvia päivässä ja se on aamulla. Sairaalassaolon aikana mulle kehittyi joku jogurttiriippuvuus ja sitä syönkin nykyään aina aamulla, yleensä joko vilja-, tai banaanijogurttia. Toi tapa ehkä lievästi ärsyttää mua, koska jogurtti on aika sokerista tavaraa. Lisäksi syön leipää (tällä kertaa myslileipää), jossa päällä juustoa, kalkkunaleikettä ja lähes aina kurkkua ja tomaattia.

Lounas

 Salaattia (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, feta), sekä tummia karjalanpiirakoita sulatejuuston ja kalkkunaleikkeen kera. Juomaksi vettä. Yleensä me tehdään maanantaina joku laatikkoruoka, mikä riittää meille molemmille muutamaksi päiväksi, to ja pe mä syön jotain höpöruokaa kuten juuri tätä kyseessä olevaa staffia ja la ja su tehdään jotain vähän parempaa ruokaa. Noita karjalanpiirakoita mä tykkään syödä ihan sen helppouden takia, kun ei tarvitse muuta kuin lämmittää.

Välipala

 Leipää samoilla jutskilla kuin aamullakin sekä mehukeittoa

Iltapala
 
Leipää samoilla täytteillä kuin edellisissäkin, teetä ja vaihtelevasti jokin raikas marjajutska, tällä kertaa kokeilussa FruitDeli, mikä oli aika äklönmakeeta. Yleensä olen tehnyt smoothien (maitorahkaa, marjoja, banaania ja mehukeittoa).

Vettä koitan juoda mahdollisimman paljon päivässä, eli aina kun vaan muistan. Juon myös öisin kokonaisuudessaan melkein puoli litraa aina kun herään imettämään. Silti tulee juotua aivan liian vähän ihan vain siitä syystä ettei muista juoda edes janosta huolimatta.

Viikonloppuisin uppoo suklaat ja vähän kaikkea muutakin epäterveellisyyksiä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti