torstai 13. joulukuuta 2012

sormet syyhyää

...Tai paremminkin voisi sanoa, että mun jauhopeukalo on nyt ihan villiintynyt! Lähes joka päivä mä havahdun siihen, että selailen netistä kaikenlaisten leivonnaisten reseptejä. Varsinkin erilaiset kakku/leivontablogit ovat ihan mun lemppareita tällä hetkellä. Aika kasan olenkin jo löytänyt kaikkia kokeilemisen arvoisia reseptejä, joita olenkin ahkerasti kirjoitellut ylös. Mun pitäisi käydä ostamassa jotain pieniä vihkoja, että saisi laitettua vaikka teemoittain kaikki ohjeet ylös. Tällä hetkellä mulla on kaikki reseptit ihan sekaisin joko kansiossa, irrallaan tai sitten sellaisessa vanhassa vihossa, minkä päälle on kaatunut jos jonkinnäköistä moskaa.

Leivonnaisia/jälkiruokia, joita haluan lähiaikoina valmistaa:

Lettuja


Siis mikä sen parempaa, kuin letut kera jäätelön ja hillon <3 Tosin lettujen tekoa ei oikein leipomiseksi voi tituleerata, mutta mitäs sen väliä :D sopivaa viikonloppuhimotusta odotellessa.

Leipävanukasta


Tää kuulostaa jotenkin samaan aikaan tosi herkulliselta ja aika ällöltä...en oo ikinä tehnyt saati maistanut, joten voisi olla korkea aika. Tomppakin on joskus lapsuudessaan tainnut vain kerran maistaa.


Porkkanakakku

Se on niin hyvää, mutta jostain syystä olen välttynyt itse valmistamasta sitä.

Rocky road-brownies

Tän reseptiin törmäsin tänään. Rocky road on vaan niin tajuttoman hyvää, että tätä on pakko päästä kokeilemaan.

Piparipullat


Näin joulun alla tämä voisi toimia oikein hyvin.

Fudget ja tryffelit

Nämä sopisi vaikkapa joululahjaksi jollekin. Joitakin ohjeita olenkin jo kerännyt ylös ja niitä ohjeitahan riittää. Toi fudge voisi olla sopivan yksinkertainen. Muita makeisia tai ylipäänsä sellaiset pienet kieli keskellä suuta väkerrettävät jutut ei oo ihan mun heiniä. Piparkakkutalon koristeleminenkin oli jo mulle liian iso pala purtavaksi, kun en millään malta liikuttaa sitä pursotinta tarpeeksi hitaasti että jälki olisi kaunista :D


Kokeilemisen arvoisia reseptejä otetaan ilomielin vastaan! :)







4 kommenttia:

  1. nam mitä herkkuja. Ootko käyny kinuskikissan blogissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on yks mun lempparisivuistoista! :D tosin jos sieltä poimin jonkun reseptin niin useimmiten muokkaan sitä vähän helpommaksi, kun ei oikein omat taidot riitä ihan kaikkiin niihin hienouksiin :P

      Poista
  2. munkin lemppareita, valitsen sieltä tosin kanssa reseptit helpoimmasta päästä:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks sieltä tosiaan löytyy niitä helppojakin reseptejä! :)

      Poista