tiistai 18. joulukuuta 2012

lihapullan himottaja täällä hei


Mun joulufiilis on kadonnu jonnekin totaalisesti :D Tai siis kyllä mä joulusta kovasti tykkään edelleen ja odotan sitä ja sillain mut jostain syystä se sellainen odottava tunnelmointi ja hössötys on jonnekin hävinnyt. Voihan hyytelö...siitä ois ollut hyötyä ainakin joulusiivouksen muodossa. Nyt ei oo sellasta samanlaista ytyä ruveta sen enempää raivaamaan tätä kämppää, varsinkin kun ei olla edes jouluna kotona. Itseasiassa meidän joulusuunnitelmat lyötiin lukkoon vasta eilen ja siihen saakka ihan miettimällä mietittiin että missä me tänä jouluna meinataan olla. Lopulta tultiin siihen lopputulokseen, että perinteisen joulupuuron jälkeen (Tompan isän puolen suvulla on tapana kokoontua aatonaattoiltana syömään puuroa yhdessä) suunnataan mun porukoille yöksi, aattona käydään iltapäivästä Tompan äidin perheen luona syömässä ja sen jälkeen mennään takaisin Epooseen odottelemaan pukkia. Kotiin tullaan vasta sitten seuraavana päivänä.




Nyt mä oon ihan masentunut kun en voittanut tota Suklaatukku.fi:n facebook arvontaa :D ihan kun meidän kaapit ei jo valmiiks notkuis kaikista herkuista, puhumattakaan siitä että joulukin on vielä edessä. Suklaata vaan ei voi olla koskaan liikaa :P varsinkaan kun mä kuiteskin tykkään leipoa paljon.


Mun tän päivän sörsselit. Olen koittanut saada vähän vaihtelua näihin mun lounaisiin ja sitä vaihtelua tuo mukavasti toi raejuusto. Mä oon ihan jämähtänyt tähän kasvisten dippailu - leipä - lihapullat - ruokavalioon ja itseasiassa lihapullia pitäs tossa kohta ruveta taas väsäilemään :D niihin ei vaan voi kyllästyä.

Aamulla meinas oikein kunnon motivaatiokato jyrätä mun päältä. Oliver itkeskeli yöllä aika paljon (luultavasti mahakipuja) ja mulla oli aamulla niin saamaton fiilis ettei mitään rajaa. Nyt mä puhun siis kuntoilumotivaatiosta. Tuli ihan sellanen fiilis, että tekis mieli vaan olla välittämättä koko kropasta ja syödä mitä huvittaa jne. No sit mä ajattelin että hitot ja rupesin nostelemaan painoja :D ja sit oli taas hyvä fiilis. Käytiin Oliverin kanssa iltapäivästä vielä ruokakaupassakin kävellen, kun ei lunta satanu. Mä kyl tykkään ajatella ton kuntoilun kannalta sillain, että ei näin joulun alla tarvii siitä vetää stressiä. Tammikuussa sitten taas. Meillä on tarkotuksena alottaa ihan kunnon herkunostolakko kans tammikuusta ja syödä noi kaapit tyhjiksi. Samaan syssyyn siis kaikki maholliset kuntoprojektit ym ja miksei sitä vaikka jollain pienellä herkkulakollakin haastaisi itseään ;) nähtäväksi jää.

Mites muut äidit huolehtii kunnostaan? Entä miten vietätte joulupyhät?

6 kommenttia:

  1. Sulle löytyy haaste blogistani :)<3

    VastaaPoista
  2. Kyllä se joulufiilis varmaan aattona hiipii sullekin. ;) Itelle se on lähimmäisten seuraa, sellasta tunnelmallista valaistusta, saunomista, ei kiirettä minnekään ja hyvää ruokaa. Meillä ei oo ihan lukkuun lyöty nää suunnitelmat, mutta menoa olis jopa neljäänkin eri paikkaan pyhinä. Aattona mun miekkosen vanhempien luona ollaan..mut muu on vähän auki. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kyllä se takasin tulee :) varsinkin kun pääsen huomenna enemmän touhuumaan noita lahjoja valmiiksi. Jouluna on kyl ihanaa kun tulee sukuloitua niin paljon

      Poista
  3. p.s Toi tukan värihän on hyvä..vaikka menikin pitkän kaavan mukaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mun pitäs tehä siitä oma postaus täs kuhan kerkiin :)

      Poista